گوگل در تاریخ 12 مارس 2019 یک الگوریتم جستجوی بزرگ هسته ای منتشر کرد. این شرکت در روز چهارشنبه تأیید کرد که این هفته نسخه جدید و آپدیت شده هسته ای گسترده برای الگوریتم موتور جستجو را منتشر کرده است. گوگل در ادامه گفت: "این هفته ما یک بروز رسانی هسته ای گسترده الگوریتم رده بندی را منتشر کردیم، این در حالیست که هر سال چندین بار چنین کاری را انجام می دهیم."  

چرا آپدیت فلوریدا 2 گوگل اهمیت دارد؟

گوگل هر ساله چندین آپدیت هسته ای الگوریتم را منتشر می کند. در آپدیت ها قبلی گفته شده بود که در صورتی که محتوای صفحات شما کیفیت خوبی نداشته باشند، امکان افزایش رتبه وجود ندارد. فقط ممکن است با گذشت زمان، میزان رتبه شما با توجه به صفحات مرتبط تا حدی بهبود پیدا کند. پس اگر در رتبه سایت شما اخیرا تغییری ایجاد شده باشد، ممکن است به این آپدیت گسترده هسته ای گوگل مرتبط باشد و لزوما به مسائل فنی و محتوای وب سایت شما مربوط نیست.  

چه چیزی در آپدیت فلوریدا 2 گوگل تغییر کرده است؟

این سوال خوبی است. ما می دانیم این آپدیت، یکی از آپدیت های بزرگ گوگل بوده است. گوگل هر ساله چندین آپدیت ارائه می دهد و با این حال تاکید کرده است که فلوریدا 2 یکی از مهمترین آپدیت های الگوریتم هسته ای گسترده این شرکت بوده است. اما در حال حاضر زود است که بخواهیم راجع به اینکه چه چیزی تغییر کرده است صحبت کنیم. دشوار است بگوییم که کدام سایت ها در حال حاضر تحت تاثیر قرار گرفته اند. گوگل این نکات را درباره آپدیت های هسته ای گسترده خود، به اشتراک گذاشت: "هر روز، گوگل معمولا یک یا چند تغییر ایجاد میکند که این کار برای بهبود عملکرد جستجو توسط کاربر است. بعضی از این آپدیت ها بر روی موارد خاصی تمرکز دارند و برخی دیگر تغییرات گسترده ای دارند. هفته گذشته، ما آپدیت هسته ای گسترده الگوریتم رده بندی را منتشر کردیم. ما این کار را چند بار در سال انجام می دهیم. با وجود اینکه که این آپدیت، ممکن است بر روی بسیاری از سایت ها تاثیری نداشته باشد، در عوض، سایت هایی که پیش از این جایگاه خوبی نداشتند، با بهره گیری از این آپدیت جدید می توانند جایگاه خود را بهبود ببخشند."  

آیا آپدیت فلوریدا 2 گوگل، ارتباطی با الگوریتم فلوریدا دارد؟

مدت کوتاهی پس از آنکه گوگل آپدیت الگوریتم های گسترده خود را در تاریخ 12 مارس منتشر کرد، برخی از این شرکت ها آن را آپدیت "فلوریدا 2" نامیدند. اما این نام این شبهه را بین کاربران ایجاد کرده که آیا این آپدیت با الگوریتم فلوریدا که در نوامبر 2003 منتشر شد ارتباط دارد یا خیر؟ در اصل، نام فلوریدای اولیه از Brett Tabke، صاحب وب سایت WebmasterWorld و کنفرانس PubCon گرفته شده است. دلیل این نام گذاری این بود که او، در سال 2003 کنفرانسی در فلوریدا برگزار کرد و بنابراین نام آپدیت خود را فلوریدا گذاشتند. آپدیت جدید روز 12 مارس سال 2019 نیز یک هفته بعد از کنفرانس PubCon در فلوریدا، منتشر شد. به همین دلیل و به علت همزمانی این دو رویداد، نام این آپدیت را با الهام از فلوریدای اصلی، فلوریدا 2 گذاشتند. البته باید بدانید که فلوریدا 1 و فلوریدا 2 متفاوت هستند. آنها دو آپدیت کاملا متفاوت هستند، الگوریتم های کاملا متفاوت و عملکرد متفاوتی دارند. هر دو آپدیت فوق العاده هستند، اما واقعا نباید ویژگی های آپدیتی که در نوامبر 2003 ارائه شد با آنچه در ماه مارس 2019 ارائه شده مقایسه شود. به نظر می رسد گوگل متوجه سردرگمی کاربران در زمینه این نام گذاری شده است. بنابراین تصمیم گرفت تا همه چیز را شفاف سازی کند. در همین راستا دنی سالیوان، اعلام کرد که نام این آپدیت را "آپدیت هسته مارس 2019" می گذارند. البته گوگل غالبا برای آپدیت های خود نام های جداگانه ای ارائه نمی کند، اما در این مورد برای جلوگیری از سردرگمی، این نام گذاری انجام شد.  

آیا آپدیت های گوگل می توانند تغییر نام دهند؟

بله، این امکان وجود دارد، در گذشته هم تغییر نام انجام شده بود. اسم اصلی برای آپدیت الگوریتم پاندا در واقع به آپدیت Farmer بود. گوگل نام Farmer را نپسندید و نام آن را به آپدیت Panda تغییر داد که بر اساس نام خانوادگی مهندس اصلی انتخاب شده بود. برای این آپدیت جدید نیز، همانطور که گفته شد، نام "آپدیت هسته ای مارس 2019" در نظر گرفته است. اما هنوز عده بسیاری آن را به نام آپدیت فلوریدا 2 می شناسند. با این حال گوگل از کاربران خواسته از نام "آپدیت هسته ای مارس 2019" برای این آپدیت استفاده کنند.   منبع : مرجع طراحی سایت و سئو سایت مهندس امیر لطفی عمران  
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران